מסי בשיאו

אחרי שכבש 73 שערים ב-60 שחקים בעונה שעברה (50 שערי ליגה, 14 בליגת האלופות), היה אפילו בלתי דמיוני ולא מתקבל על הדעת לחשוב כיצד לאו מסי יכול עוד להשתפר. נכון, הקיץ הוא רק חגג יום הולדת 25 ולכאורה גרף השיפור וההתקדמות עוד לכאורה רלבנטי לגביו, אבל נו – במה הוא כבר יכול להשתדרג?

ובכן בחודשיים הראשונים לעונת 2012/3 זהו לאו מסי משודרג, הטוב ביותר שאי פעם ראינו. שחקן על אמיתי.

כי אם עד העונה שעברה עוד היה אפשר לשים כוכבית אחת בודדת על מסי – שהוא מצטיין לצד צ'אבי ומסי בשיאם ומכונה קטלונית דורסת, ולחיזוק הטענה היה אפשר להביא את הכשלונות והיכולת הפושרת במדי נבחרת ארגנטינה; העונה זה כבר ברור – שיש כוכב אחת מעל כולם, שהקבוצה והנבחרת שלו תלויות בו בצורה מפחידה וקיצונית. גם בברצלונה וגם בארגנטינה.

 כי דווקא אינייסטה וצ'אבי פחות טובים העונה, ומסי באמת מושיע לבדו את בארסה במשחקים רבים. הוא עושה זאת לבדו, מכל נקודה על המגרש. הוא מבחין שהחברים מהקישור לא מספקים את הסחורה ויורד לאחור ומבשל מהפכים דרמטיים ושערי ניצחון מכריעים בדקות האחרונות, במקרים בהם הוא לא כובש בעצמו כמובן. אז מעבר ליכולת הכיבוש המדהימה, מסי הפך למבשל מחונן ומכניס כדורי עומק ללקק את האצבעות.

אבל מעבר לשיפור בבניית התקפות ובישולים, ככה פתאום הפך מסי לבועט כדורים נייחים הטוב בעולם. אף אחד לא מדבר על זה עדיין, אבל העונה יש בינתיים רק מסי ואנדראה פירלו בקטגוריה הזו. היכולת שלו לסכן את השער בכדורים חופשיים באחוזים גבוהים מדהימה, גם מזוויות קשות וממרחקים אדירים (הכניע את קסיאס פעמיים העונה בבעיטות חופשיות בלתי עצירות מ-25 מטר). איזו גאונות בבעיטה שעברה מתחת לחומה האורוגוואית – אחת הבעיטות המושלמות שנראו השנה (פירלו גם נתן גול כזה, אבל פחות מרשים בביצוע). כמה דיוק, הכדור מתחת לחומה, חזק, מסובב חיצונית ובול לפינה.

מסי קפטן ארגנטינה שמובילה את הבית הדרום אמריקאי עם חמישה נצחונות משמונה משחקים. כבר אף אחד במולדת לא מדבר על זה שהוא לא מופיע למשחקי הנבחרת. עכשיו נשאר לו רק לקחת את הגביע בברזיל 2014. ולצערי (כי איני אוהד ארגנטינה) אני משוכנע שזה יקרה. כן כן. תרשמו.

אבל מה שהכי מדהים אותי אצל מסי זה שהוא אף פעם לא נפצע. ואף ועדת חקירה לא תוכל להסביר לי איך בדיוק הוא עושה את זה.


 


76 תגובות ל - “מסי בשיאו”

  1. MG 13/10/2012 ב - 7:25 AM #

    בפסקה השלישית אני חושב שהתכוונת לאינייסטה בבמקום מסי לאחר צ'אבי.
    1. אני מוכן לתת לך יחס של 1:3 ולקחת את ספרד וגרמניה. קשה לי לראות מצב שלא אחת משתיהן תיקח את גביע העולם (למרות שהוא בדרום אמריקה).
    2. אני מבין את הצורך והרצון לעבות את הפוסט, אבל לחרוץ שהוא הבועט הכי טוב בעולם, בעקבות 3-4 מוצלחות העונה זה מעט נמהרץ
    3. אני לא יודע להצביע על כל הסיבות, אבל אחת הסיבות לכך שהוא כמעט לא נפצע זה אינטלגנציית משחק מאד גבוה והשיטה של ברסה. בניגוד לרונאלדו, אליו מרבים להשוות את מסי (או הפוך), הוא לא הולך עם ראש בקיר. ברגע שהוא מקבל כדור הוא בוחן האם יש לו נתיב לפריצה. אם כן, יאללה קדימה. אם אלו, חזרה לקישור. זו גם הסיבה שלפי הנתונים שפורסמו (לא זוכר איפה) הוא רץ 2 ק"מ פחות מרונאלדו למשחק.

    • ניק 13/10/2012 ב - 12:21 PM #

      אבל הוא עדיין סופג לא פחות עבירות מרונלדו…
      בכל מקרה זה גם מזל, ברסה של פפ פשוט לא נפצעה ב3 שנים הראשונות שלו.. בשנה שעברה והשנה זה מתחיל להתאזן קצת.. אז אולי גם למסי תהיהי איזה פציעה- סוג של איזון סטטיסטי

    • אדם 13/10/2012 ב - 2:21 PM #

      היה איזה מהלך אחד שלדעתי מסביר הכל לגבי מסי, מתישהו שנה שעברה. שידור חוזר קצר של מהלך לא משמעותי של מסי בו רואים שמסי נוגע 3 או 4 פעמים בכדור בזמן שמגן מנסה לשלוח את הרגל ולקחת ממנו את הכדור.
      חשוב כמה קשה לעצור, גם בעבירה (שהיא לא תפיסה או דחיפה) שחקן כזה. תחשוב כמה קשה לבעוט לו ברגל בשביל שהוא יפצע.

      אבל מעל הכל, זו כנראה גנטיקה טובה (לא שמעתי על סמים שמונעים מרצועה להיקרע ואפילו גודל שריר לא מבטיח שום דבר ע"ע גאטוסו).

  2. פנדלוביץ' 13/10/2012 ב - 10:27 AM #

    היה לי מאוד קשה לקבל את זה, אבל אני נאלץ להשלים עם ההסכמה שלאו מסי הוא הכדורגלן הטוב ביותר שראיתי בחיי.
    דומני שמראדונה הגיע לשיאו בגיל 26. אצלו הייתה ירידה משם, אני תוהה מתי תחל הירידה אצל מסי.

  3. פחטקור 13/10/2012 ב - 11:41 AM #

    אני יודע שדעתי היא דעת המיעוט, אבל אני חושב שרק העונה מסי מתחיל להיות דומיננטי כמו שרונאלדיניו היה בשיאו בברצלונה, שכהוא היה משתלט על משחקים לחלוטין והיו שתי ברצלונות- עם ובלי רונאלדיניו. לדעתי אם הוא היה מצליח למשוך את השיא שלו ולחגוג פחות, לא היו מתייחסים אליו בביטול כמו היום- הוא היה סופרסטאר ונשכח מהר מאוד.
    הוא היה איום אולטימטיבי על השער ואם יש בעיטה חופשית שאפשר להשוות את זו של מסי אליה- זו הבעיטה החופשית ההיא של רונאלדיניו נגד ורדר ברמן אם אני לא טועה, שם גם הוא נתן פס כי תכנן שכל ההגנה תקפוץ.

    אבל מצד שני, אולי הראשון שחשב על לתת כדור שטוח היה אנדי הרצוג :]

    • אדם 13/10/2012 ב - 2:18 PM #

      הרצוג לא בנה על זה שהחומה תקפוץ, הוא בנה על זה שמישהו בנבחרת הכחול לבן יפשל.

    • תומר חרוב 13/10/2012 ב - 2:58 PM #

      ריבאלדו עשה את זה נגד מילאן עוד לפני רונאלדיניו. ואחרי שהוא נתן אחת מתחת לחומה, הוא גם נתן אחת מעל החומה כי היה לו ברור שהפעם אף אחד לא יקפוץ.

      • רועי 13/10/2012 ב - 6:20 PM #

        זה גול שבאמת מעלה נשכחות. איכשהו היתה לי את ההרגשה הזאת שהוא עומד לעשות את זה לפני שהוא בעט

      • רועי 13/10/2012 ב - 6:20 PM #

        זה גול שבאמת מעלה נשכחות. איכשהו היתה לי את ההרגשה הזאת שהוא עומד לעשות את זה לפני שהוא בעט.

    • עמרי 15/10/2012 ב - 3:35 PM #

      עדיין…

  4. קורא 13/10/2012 ב - 1:19 PM #

    אמת ויציב. נכון לכל המשחקים השנה בנבחרת.
    אפשר לראות את המעורבות שלו כמעט בכל ההזדמנויות בתקצירים.
    לגבי הבעיטות החופשיות הוא בגרף שיפור עקבי כבר מהשנה שעברה(הרבה קורות ואחוזי דיוק גבוהים למסגרת, לעומת המקבילה הפורטוגלית).
    גם בקלאסיקו הוא היה רמה אחת מעל כל השחקנים, ורק בגלל שעוד שחקן כבש אותו מספר שערים כמוהו (מרשימים ככל שיהיו, כמעט ולא היה מעורב מלבד השערים), זה לא הוצג שם. כמות המצבים שיצר (בייחוד בעשר הדקות האחרונות), היכולת להשתחרר ממספר שחקנים (עד העבירה), לקיחת חלק בניהול המשחק היו מרשימים ביותר.
    נקווה שלא ייעצר

  5. סבתא אינגה הייתה אומרת 13/10/2012 ב - 3:39 PM #

    מבחינתי הבעיטה המדהימה ביותר שראיתי ממסי עד היום היה השער בשנה שעברה שהוא הבקיע בדקות הסיום כשהתוצאה היתה 1:1 (נדמה לי מול סביליה או ולנסיה) כשבזמן שההגנה והשוער מתארגנים לבעיטה חופשית מקצה הרחבה צ׳אבי לחש לו תראה שהשוער בחוץ והוא הקשית מעליו בדיוק שפשוט נשגב ממני איך אפשר לדייק ככה והכדור עלה גבוה גבוה ונחת בחיבור הרחוק. גאוני.

    מארדונה לקח מונדיאל עם נבחרת פחות טובה.
    אם מסי ייקח מונדיאל הוא יעלה למדרגה העליונה.
    ואז יוכל לקפוץ מברזיל לקולומביה השכנה, להתיישב מול הר לבן לקבור את אפו עמוק בפנים ואז להעלות חיוך מאוזן לאוזן ולהתרווח אחורה כמו אחד שמרגיש – אני את שלי עשיתי. סאלאמאת…

    • מוטי בננה 13/10/2012 ב - 4:37 PM #

      המשחק שנה שעברה היה נגד אתלטיקו בויסנטה קלדרון והתגובה של מאמן אתלטיקו היתה הפסדנו את המשחק ברגע של קסם (למרות שהרבה אנשים התלוננו על ההגינות).
      בנוגע לטור שמסי לא נפצע היתה פציעה ארוכה ל-חצי שנה אם אני לא טועה בעונה שלקחו את גביע האלופות עם רונאלדיניו, כנראה שזה עשה לו מזל.

      • רועי 13/10/2012 ב - 6:26 PM #

        צודק, הוא באמת נפצע לכמה חודשים בעונת 2005/6. מעבר לזה בעונת 2007/8 הייתי נוכח במשחק מול סלטיק בקאמפ נואו בו הוא נפצע לחודשיים. מאז, לא זכור לי פציעות משמעותיות שלו, איכשהו הוא מצליח לשמור על הרגליים.

    • YN 14/10/2012 ב - 4:02 PM #

      גאון!! כל מילה שלך נכונה..
      כרגע אין לו תחרות מול מראדונה רק בגלל המונדיאל (אין מה לעשות זה הנתון הכי חשוב אם ברצונך להיות הטוב בהיסטוריה)

      מראדונה גם לקח את נאפולי לשתי אליפיות והם לא בדיוק ברצלונה קח שיש לתת לה חשיבות.
      מראדונה יש רק אחד והוא הגדול מכולם..לפחות עד 2014…

  6. איש 13/10/2012 ב - 4:03 PM #

    אני מעריץ גדול של מסי ותמיד הציק לי איך הבעיטות החופשיות שלו היו די גרועות. כל השחקנים שאני אוהב בכדורגל תמיד עשו את זה בצורה נפלאה – מרדונה, רונאלדיניו, באג׳יו, מלמליאן…והרגשתי שזה שמסי לא יודע לבעוט פאוולים מסמל בעיה עמוקה יותר שלו לגבי הטאצ שלו בכדור. משמח ומרגיע אותי שעכשיו הוא למד. אחרי שנים של עבירות על מסי שאני תמיד מתבאס וכבר מדמיין את המתפרצת אחרי עוד בעיטה בינונית לחומה סופסוף יש התרגשות כשמקבלים פאוול 20 25 מטר מהשער. זה די קטלני ששחקן שעוצרים אותו רק בעבירות ידע להעניש על זה.

    מקוה שיתנו לו כדור זהב רביעי. אמנם פרס יחצני של אירגון מושחת אבל עדיין, אני מאד רוצה שזה יקרה. כיף לדעת שעוד אנשים רואים את אותה אמת שלך. זה גם יהיה נחמד שישימו קצת בצד את הקטע של בכמה תארים הקבוצה והנבחרת של השחקן זוכים בה באותה השנה. פשוט כדורגל נטו. מי היה השנה הכי טוב. בכדורגל נטו הוא פשוט היה, כרגיל, עם או בלי אליפות, עם או בלי 73 שערים (עם, במקרה שלו), הטוב ביותר.

  7. יעקב נקש 13/10/2012 ב - 4:43 PM #

    הרבה זמן אני רב עם אנשים שכאילו מכריחים אותי לאהוב את מסי ולא מבינים איך אפשר שלא, אז אני אגיד לכם איך- מדובר בשחקן ענק נכון, רק אחד הלא מרגשים בהיסטוריה. לא מעניין, לא פיקנטי, לא מחדש לי כלום ובעיקר משחק בליגה פח. לרונאלדו יש אצלי יותר כבוד בזכות העונות באנגליה. קאקא עבר שואה של בלמים איטלקים לפני שמצא עצמו "חלש" במדריד. אפילו רונאלדיניו (הכוכב האמיתי של שנות האלפיים) שכיכב גם כן בברצלונה, פרץ בצרפת והשיג אליפות עם מילאן שלא לדבר על אליפות עולם.
    עד מסי לא היה שחקן שהרגשתי שמכריחים אותי לאהוב, לאהוד, להעריץ. כל הטרנד הזה והטרמפיזם הזה בכל מה שנוגע לברצלונה מעורר אנטגוניזם אצל כל מי שלא אוהד אותם ו/או הלב שלו שמור לקבוצה/שחקן אחרים.
    זכותי לטעון שפאולו מאלדיני היה שחקן בעל חשיבות גדולה משל מסי, גם לקבוצה שלו וגם לעולם הכדורגל, אבל זה לא מתאים לדעת הקהל היום שמעוצבת על ידי ילד מחוצ'קן ומעצבן.
    פורצה מילאן

    • MG 13/10/2012 ב - 5:12 PM #

      יכול להיות שאתה צודק בחלק מהדברים, אבל אנשים מתחברים לרוב למי שמביא אותם למגרש ולאו דווקא למי שמביא את התארים.
      לעולם שחקני ההתקפה יחשבו טובים יותר משחקני ההגנה (אולי הקייזר הוא יוצא דופן).
      אני לא יודע למה חושבים שרוני יותר טוב ופרדיננד או למה באג'ו יותר גדול ממאלדיני, אבל זוהי דעת הקהל והיא לא רואה מצב שהיא משתנה.
      אם תתן לאדם אקראי (או לפרשן כדורגל אקראי) לדרג את 10 השחקנים הגדולים בעולם (עכשיו או אי פעם) 99.99% ישבצו גג 1-2 שחקני הגנה/קישור אחורי.
      האם אני סבור שאכן כך הדבר – ממש לא! אבל שאתה רואה חושך בחוץ וכולם אומרים לך שעכשיו בוקר, כנראה שאתה טועה…

      • יוסי 14/10/2012 ב - 3:36 PM #

        הסיבה לכך ששחקן התקפה גדול עדיף על שחקן הגנה גדול היא פשוטה מאוד.

        מכיוון שמשחק כדורגל מוכרע מכמות השערים שכבשת\ספגת, מדד היעילות של שחקן מוכרע מכמות השערים שהוא אחראי להם (בצורה ישירה או עקיפה). זה לא חייב להיות כיבוש או בישול של שער. גם תרומה מכרעת בהנעת כדור, מסירה שמבלבלת את ההגנה או משיכה של המגן אליך בשביל לאפשר למישהו אחר לכבוש.

        חלוץ טוב בקבוצה גדולה יכול להסתפק ב 17 20 שערים בעונה. בלם שסופג 5 7 שערים באשמתו בעונה הוא בלם גרוע. ההבדל בין בלם טוב לבלם אדיר מסתכם במניעה של ספיגה של כמה שערים בודדים. גם אם אהיה לארג' הפער ביניהם לא יהיה יותר מעשרה שערים.

        שחקן שכובש 73 שערים בעונה + יותר מ 20 בישולים אחראי ליותר ממאה שערים שהקבוצה כובשת (בתוספת שערים שתרם בדרך עקיפה).

        האם היית מחליף שחקן כזה וקונה במקומו חלוץ טוב רגיל בתוספת הבלם הטוב הכי טוב שאי פעם היה בהיסטוריה?

        • MG 14/10/2012 ב - 3:54 PM #

          יוסי, ראשית כל אני שמח שאנחנו חוזרים לתגובות ענייניות :)
          אני לא מסכים איתך.
          בלם טוב לא רק מונע שערים, אלא משחרר מגנים, משתתף בהנעת כדור, מאפשר לשחק עם קשר אחרוי בודד וכו'. רוצה לומר, שיש לו גם חשיבות מכרעת על משחק ההתקפה שקשה לכמת לכמות שערים.
          לשאלתך – הייתי מעדיף את הקייזר (או זאמר) ויעקובו מאשר את טל בן חיים וקרויף.
          אני חושב שאנשים יותר אוהבים/מתחברים לשחקני התקפה, כיוון שיורת מהנה ומעניים לראות שחקן שעובר 2 שחקנים ומקפיץ מעל השוער מאשר בלם שמתזמן תקל מושלם שמונע שער.
          ***
          בשנת 2008 רן בן שמעון (ממנו אני תופס מבין כדורגל גדול) אמר את המשפט הבא: אם הייתי צריך לבחור שחקן אחד בעולם שמסביבו אני בונה את הקבוצה שלי מבלי לדעת מי הם שאר השחקנים או/ו מה התקציב וכו' אני בוחר במיכאל באלאק. האם היית מוצא מישהו שיגיד שהוא היה הכי טוב בעולם באותה תקופה (כולל רב"ש) – ברור שלאו, אבל בניגוד לכדורסל למשל, השחקן שנחשב הכי טוב הוא לאו דווקא השחקן הכי יעיל.

          • אוהד יונייטד 14/10/2012 ב - 4:21 PM #

            אני מאוהד אהבתי את מיכאל באלאק אמנם אנשים קוראים לו לוזר, אך שוכחים שהוא הגיע עם כל הקבוצות שהוא שיחק בהן לגמרים, ומקום שני בליגה(ע"ע צ'לסי ולברקוזן)
            וגם זכה באליפויות
            גמר גביע העולם, שהוא לא שיחק בו
            אם הייתי צריך לבחור שני שחקנים, מכל השחקנים של השנים האחרונות בקשירו האחורי, הייתי בוחר בסקולס(שלאורך שנים מציג יכולת אחידה ומצויינת כבר 15 שנה, בהתחלה בתור קשר התקפי מצויין) ואת באלאק שנתן עונות מדהימות
            גם מייקל אסיין לפני שנצפע נתן עונות מדהימות בצ'לסי והיה כוח משמעותי באליפויות שלהם
            הרבה יותר קל להשוות בין שחקני התקפה כי לפי הסטטיסטיקה אתה רואה מה תרמו, שחקנים כמו באלאק סקולס מלדיני קנאברו אי אפשר למדוד לפי סטטיסטיקה.
            לדעתי זו טעות להשוות בין מסי ורונאלדו, לשחקן כמו מראדונה שלקח קבוצות פחות זוהרות והגיע איתן לאליפויות כשלא ציפו מהם כלום

      • sagi 14/10/2012 ב - 3:51 PM #

        הסיבה מאוד פשוטה פעולת ההגנה היא מטלה יותר קלה לביצוע לא סתם הקבוצות הקטנות מתגוננות ומצליחות לגנוב משחקים…
        ליצור רעיונות בהתקפה לעבור ארבעה שחקנים וכו.
        אבל הדבר הכי מכריע הוא שהגנה אפשר ללמד ואפשר לקחת שחקנים נטולי כישרון ולעבוד איתם קשה יש אין ספור דוגמאות,
        מה שגדולי השחקנים עושים שבוע אחרי שבוע אין אף מאמן בעולם שיכול ללמד פשוט רגע של גאונות וקסם.
        הדבר אגב נכון בכל ענפי הכדור.
        נ.ב: המגינים שנחשבים הכי טובים בעולם בדרך כלל מוסיפים תרומה אדירה למשחק ההתקפה ( מהירות יכולת פריצה דריבל הגבהת כדור לרחבה טכניקה מהירות מחשבה ועוד)

        • MG 14/10/2012 ב - 3:57 PM #

          שגיא, אני ממליץ לך ללכל ליו-טיוב ולראות מקבץ חילוצים של מאלדיני או נסטה שמשאירים את הכדור אצלם אחרי התקל (או חוץ לטובתם) ולא סתם מעיפים או לכיוון אקראי.
          אחרי זה אתה לא תכתוב שזו פעולה קלה יותר מדריבל.
          כמו לעבור 3 שחקנים, גם את הפעולה הזו מעטים מסוגלים לבצע.

          • יוסי 14/10/2012 ב - 5:00 PM #

            שגיא צודק במאה אחוז.
            וההוכחה שלו פשוט חזקה. היכולת של חומר שחקנים בינוני להרוס ולשתק התקפה שעולה בהרבה באיכותה ממנה מסבירה את ההבדל.

            בשביל לעצור התקפה, אתה רק צריך להגיע לכדור, ומשם יש לך הרבה אפשרויות. החל מלהעיף אותו לשמים, ואם מתאפשר אז להחליק הצידה ולכדרר.

            כמובן שצריך אינסטינקטים טובים, ויש בזה גם הרבה כשרון. אבל להרוס תמיד קל יותר מליצור.

            זה עקרון פשוט. בשביל להצליח לפרוץ הגנה אתה צריך להתגבר על כמה מכשולים. אתה צריך לחשב בכל נגיעה בכדור כמה עוצמה ולאיזה כיוון, תוך כדי חישוב מהיר של התנועה של המגינים שמתקרבים אליך. וכשאתה בועט, יש לך בדרך כלל לא יותר משתי אפשרויות להשחיל את הכדור לרשת. כל השאר יתנו לשוער את האפשרות להדוף או שהכדור ילך החוצה.

            לעצור התקפה מסוכנת, כל מה שאתה צריך זה ליגוע בכדור ולשנות את המצב הקיים. ובדרך כלל זה מספיק.

          • MG 14/10/2012 ב - 6:16 PM #

            יוסי, כנראה יש בינינו הבדל גדול בהגדרת המילה "הוכחה". חזקה עד כמה שתהיה לדעתך טענתו של שגיא, היא איננה הוכחה.
            ולעניינו – לעניות דעתי, שחקן צריך להיבחן בהתאם לתפקידו. כפי שבודדים ידעו לתת מסירה כמו אייל ברקוביץ' או זידאן, כך בודדים ידעו לחלץ כדור באותה מיומנות של נסטה או מאלדיני.
            האם לעולם ק"ב יהיה טוב משחקן הגנה (בוא נניח באותה רמת משחק)?
            בשכונה, הייתי מסכים איתך, כיוון ששם לרוב לוקחים את הטובים להתקפה והגרועים להגנה (אולי גם בגלל זה שחקני ההתקפה יותר מוערכים), אבל בקבוצה מסודרת אין הדבר כך, אלא כל אחד משובץ בהתאם ליכולתיו ולצרכי הקבוצה.
            ועוד שאלה לסיום: מה יש יותר – שחקני הגנה בעלי תרומה משמעותית למשחק ההתקפה או להפך? נו..אז מה יותר מסובך?

    • matipool 14/10/2012 ב - 10:24 AM #

      "עד מסי לא היה שחקן שהרגשתי שמכריחים אותי לאהוב , לאהוד , להעריץ . כל הטרנד הזה והטרמפיזם הזה בכל מה שנוגע לברצלונה מעורר אנטגוניזם אצל כל מי שלא אוהד אותם ו/או הלב שלו שמור לקבוצה/שחקן אחרים" .

      כבוד !!!
      ניסחת מעולה את מה שיושב לי על הלב הרבה זמן .

      • חזוס נאבס 14/10/2012 ב - 3:57 PM #

        זה משהו שנאמר כבר שנים לגבי ברצלונה בערך באותו נוסח בעיקר באשמת העובדה שהליגה הספרדית הכי משודרת בערוצים הפתוחים . אילתי ?

    • אדום עולה 14/10/2012 ב - 1:16 PM #

      מסכים.
      מסי שחקן ענק, אבל בר מזל לגדול כשחקן בית באחד מהמועדונים הגדולים בעולם ולשחק בנבחרת איכותית כמו ארגנטינה שמאפשרת לו לחלום על זכיה בגביע העולמי.
      אי אפשר לנתק את הדיון עליו מבלי להתחשב במשתני המסגרת שהם כוללים בין היתר, ליגה לא תחרותית (אך טובה) והצוות המסייע הטוב בעולם.
      ברמה האישית הוא לגמרי לא עושה לי את זה ,אני במחנה של רונאלדו ואני מתחבר למשפט אחד שמוריניו אמר על ההשוואה ביניהם, רונאלדו לקח תארים כבירים באנגליה , בא לתוך קבוצה במצב משברי ועושה שם נפלאות ברמה האישית וגם ברמת התארים.

    • יפתח 14/10/2012 ב - 4:34 PM #

      רק רציתי להעיר לך על משהו אחד שכתבת – הליגה הספרדית היא לא ליגה "פח". ע"ע הגביע האירופי שהגיעו לגמר שתי ספרדיות שהן לא ברסה או ריאל כמובן, ולטעמי שאר הקבוצות מצליחות להתחרות באירופה באופן מרשים מאוד.

      יתר על כן, מסי מככב גם בליגת האלופות. יש שם בלמים איטלקים, אנגלים ומה לא, ואם אני איני טועה ( תקן אותי אם כן ) אז הוא מלך השערים של ליגת האלופות בשלוש שנים האחרונות. אז מספיק עם הטיעון הזה בבקשה, הוא לא מדויק ולא רלוונטי.

      • יעקב נקש 15/10/2012 ב - 7:33 AM #

        אתה צודק, הוא מוכיח את עצמו בליגת האלופות, אבל הוא עדיין מתחבא בחממה של ברצלונה, אני לא מצפה שהוא יעבור לפאלרמו (סוג של השוואה לנאפולי של אז כי זאת של היום היא קבוצה מצויינת) וייקח איתה ליגת אלופות אבל הלה ליגה היא כן ליגה "פח" למרות הגמר הכל ספרדי של אטלתיקו מדריד (קבוצה) ובילבאו (חצי פוקס) וכדוגמא אני אתן את זה שמסי לא נפצע כבר שלוש שנים!!! שחקן התקפה שבמהלך סטנדרטי מנסה לעבור 2-3 שחקנים לא נפצע שום פציעה רצינית, וזה עוד אחד עם בעיות כביכול… מה ואן פרסי מפונק? זוכר שחקן בשם נדבד? הוא חטף יותר בעיטות משגיא כהן אם הוא היה מתכופף לידי… זה רק מראה על הרצינות של המשחק שם.
        הכי בא לי שיפרשו כבר הוא ורונאלדו עשו לנו את הספורט רכילותי ומעצבן, געגועיי לבקהאם…

    • אלכס 15/10/2012 ב - 3:50 AM #

      בתור אוהד כדורגל אנגלי בכלל וליברפול בפרט, בעבר, בהווה ולתמיד, אני מסכים איתך לחלוטין יעקב.
      לא יודע לגבי מאלדיני ספציפית(אם כי הוא בהחלט היה מגן עצום וכדורגלן מצויין באופן כללי), אבל אין ספק שמסי וברצלונה מעוררים אנטגנוניזם, ולא רק אצלי.

      • אסף כלשהו 15/10/2012 ב - 10:54 PM #

        בתור אוהד ליברפול וכדורגל אנגלי (אבל גם נבחרת ארגנטינה), אני לא הייתי צריך שמישהו יכפה עלי לאהוב את מסי כדי להבין שרואים כאן משהו של פעם בדור. עדיין לא משוכנע שהוא הגדול בהיסטוריה (דייגו), או אפילו הגדול בעשרים שנה האחרונות (זידאן), אבל מונדיאל עם ארגנטינה בעיני ממצב אותו עם הגדולים ביותר- פנים מול פנים.
        גם את ברצלונה (למרות שאני לא אוהד אותם) אני מעריך מאוד, וכאן גם אין מבחינתי סימני שאלה- הגדולים ביותר שאני ראיתי.

  8. DASH 13/10/2012 ב - 9:14 PM #

    הוא פשוט מדגם פדרר

  9. המאמן 14/10/2012 ב - 4:04 AM #

    מסי טוב מרונאלדו. למה?
    כי מסי חושב על המון דברים: על מסירה, על ניצחון, על הקבוצה, על החברים.
    רונאלדו חושב רק על רונאלדו.
    מסי רותם את יכולותיו הגאוניות לטובת הקבוצה, ולכן הוא בדרך להיות בשורה אחת עם פלה הגדול מכולם.

  10. גיל 14/10/2012 ב - 6:17 AM #

    מסי השחקן הכי מדויק בהיסטוריה על שטחים קטנים. היכולת שלו למסור מסירה בדיוק של כירורג על המילימטר היא משהו לא נתפס. אני באמת רוצה לראות אותו נותן הצגות בגביע העולם. זה ימצב אותו ללא ערעור כשחקן הטוב בדורנו.

    • קורא 14/10/2012 ב - 10:22 AM #

      בדורנו רק זידאן יכול לטעון לכך (יתרון לזידאן בנבחרות, יתרון גדול מאד למסי בכדורגל קבוצות).
      רונאלדיניו היה באמצע העשור הקודם הכי טוב בעולם בהפרש ניכר אבל רק במשך שנתיים.
      מסי כזה כבר מהשנה הראשונה של פפ.

  11. אסף THE KOP 14/10/2012 ב - 8:56 AM #

    בתור אוהד ארגנטינה, יש לי דווקא הרגשה שברזיל תיקח.
    אבל אם מסי יצליח במשימה, אני אהיה מוכן סוף-סוף לשקול את הזכרתו באותה הנשימה יחד עם מראדונה.

    • צור שפי 14/10/2012 ב - 4:26 PM #

      אצלי בדיוק אותו דבר אבל המחשבה שברזיל עוד פעם תאבד מונדיאל ביתי היא די מפחידה.

    • אסף כלשהו 15/10/2012 ב - 10:55 PM #

      וואו קוראים לך אסף ואתה אוהד ליברפול וארגנטינה… אני רואה ראי :)

    • אסף כלשהו 15/10/2012 ב - 10:56 PM #

      וואו קוראים לך אסף ואתה אוהד את ליברפול וארגנטינה… אני רואה ראי :)

  12. יואב מקטמון 14/10/2012 ב - 10:48 AM #

    לא חייבים לאהוב את ברצלונה כדי להכיר בעובדה שמסי הוא הטוב מכולם. העליונות של מסי כל כך ברורה ונחרצת, עד שהיא נתפסת כמובנת מאליה, ולכן הדיבור עליה ועליו אולי מעצבן חלק מהצופים.
    אבל אין מה לעשות, הוא יותר טוב מהאחרים בכמה רמות, הוא הכי משפיע על המשחק, וברוב הפעמים הוא נותן תחושה שכל מי ששיחק כדורגל בשכונה מכיר אותה: זה פשוט לא פייר שהוא בקבוצה השנייה, הם אף פעם לא יפסידו איתו…

  13. מורן 14/10/2012 ב - 3:19 PM #

    5555

  14. אייל 14/10/2012 ב - 3:30 PM #

    עוד כתב מטומטם שמעריץ את מסי – ללא אינייסטה וצ'אבי מסי סתם עוד שחקן טוב.
    בזכות צ'אבי מסי התפתח למה שהוא היום.

    • gיא 14/10/2012 ב - 3:37 PM #

      אתה חייב להגיד מטומטם? באמת?
      ויש קשר בין שני המשפטים שלך?

    • אביב 14/10/2012 ב - 4:48 PM #

      יחתיכת סטום אין לך מושג בכדורגל. לך לישון ואל תצפה במשחקי כדורגל יותר

      • גל דגון 14/10/2012 ב - 5:15 PM #

        ושוב תודה לאתר ספורט5.

  15. יליד ארגנטינה בן 14 14/10/2012 ב - 3:47 PM #

    איזה מטקבקים דפוקים יש פה חננות לאללה. וחוץ מזה,לוינטל יא דפוק ,אם אתה לא אוהד ארגנטינה אז איזו נבחרת אתה אוהד שאתה אומר לצערי הרב?! ברזיל?! כי אם לא,זה לא אמור להיות "לצערך הרב"
    חוץ מזה מסי עוד לא בשיא לדעתי לפי הגיל,גיל 27 זה בערך גיל שיא של כדורגלנים זה כבר ידוע,ומסי בן 27 בול במונדיאל עצמו

    • matipool 14/10/2012 ב - 4:34 PM #

      איזה ילד חמוד אתה ! ):

    • גורדיטו 14/10/2012 ב - 4:44 PM #

      Si sos un Argentino, me da verguenza tu forma de hablar

      Tus padres saben como hablas?

  16. עומר 14/10/2012 ב - 3:48 PM #

    גם כריסטיאנו לא נפצע אף פעם

  17. חזוס נאבס 14/10/2012 ב - 3:55 PM #

    ממש לא מדוייק , בן 25 מתוכם שנתיים כמעט היה מושבת בגלל פציעות בתחילת הקריירה אבל קל לכם לשכוח כמו שקל לשכוח כמה ביקרו את יכולת ההבקעה שלו באותן שנים ראשונות…כדי לכתוב כתבה על שחקן גדול שהוא גדול לא צריך להיות כותב גדול .

  18. שגיא נאור 14/10/2012 ב - 3:59 PM #

    אני לא יכול כבר לשמוע את עניין "משחק בליגה חלשה"..
    להגיד שאתלטיקו מדריד חלשה זה הבל, להגיד שוולנסיה חלשה זה הבל, להגיד שמלאגה חלשה זה הבל.
    אני מקבל את זה שהם פחות טובות מארסנל, טוטנהאם וצלסי אבל לא פחות מנאפולי, לאציו ואינטר (בהנחה שיובה והמילאן המובילות בשנתיים האחרונות), לא פחות טובות משאלקה, לברקוזן ו..אני יודע? מינשנגלדבך?
    אבל ניחא, נגיד שכן. ליגת האלופות חלשה? אז איך מסי מלך השערים בשלוש השנים ההאחרונות?
    רק אני רואה בכל עונה בשנתיים שלוש האחרונות את העליונות הברורה של בארסה וריאל על פני כל קבוצה אחרת באירופה? העליונות של בראסה נמשכת כבר ארבע שנים.
    ראינו את סיטי מול ריאל – לא כוחות. ראינו את בארסה מול צ'לסי שנה שעברה – לא אותה רמה. ראינו את בארסה מול מילאן של שנה שעברה – לא כוחות (במקרה הייתי גם בגומלין – הניצחון האחרון של פפ בצ'מפיונז).
    איפה היו שתי המנצ'סטריות שנה שעברה? לא עלו מהבתים.
    נכון – בארסה הודחה מול צ'לסי שנה שעברה אבל למישהו יש ספק שבעשרה משחקים בין הקבוצות צ'לסי תנצח גג פעמיים?
    ראינו בשנים האחרונות את בארסה מול ארסנל – לא כוחות.
    אז מסי לא שיחק באנגליה, זה מה שמוריד מגדולתו? גם אם הוא היה מבקיע חמישה שערי ליגה פחות הוא עדיין ענק והטוב מכולם. לפחות לדעתי.

  19. אוהדת בארסה=] 14/10/2012 ב - 3:59 PM #

    מה אתה עושה לנו מנחוס??

  20. יונתן 14/10/2012 ב - 4:02 PM #

    קשה לנחש מי תיקח את המונדיאל מאותה סיבה שקשה להמר מי תיקח את ליגת האלופות או את הNFL. כשהשיטה מוכרעת בנוק אאוט, לא תמיד הטובה ביותר תיקח. בשביל להיות בטוחים שהטובה ביותר תיקח, היא צריכה להיות הרבה הרבה יותר טובה מהאחרות.

    הדוגמה הכי טובה היא העונה שעברה. אין צל של ספק שברצלונה הייתה קבוצה טובה יותר מצ'לסי. תנו לשתי הקבוצות האלה עוד עשרה מפגשים כפולים, וספק אם צ'לסי תיקח יותר מאחד מהם. אבל ככה קרה.
    זה דומה אגב למה שקרה לברזיל במונדיאל. מבחינת רבים היא הייתה הפייבוריטית לזכות, וברבע הגמר מול הולנד היא גם הובילה במחצית. אבל מחצית אחת חלשה. זה הכל. מחצית אחת חלשה של הנבחרת הזו גרמה לה לאבד את היתרון ואת הראש ולהפסיד לנבחרת כתומה בינונית שאיכשהו הגיעה בסוף לגמר.

    מסי היה ענק במשחק נגד אורוגוואי, אין בכך ספק. אבל לוונטל, אני מקווה שראית את המחצית הראשונה, ויותר מכך, זוכר אותה. התחושה שלי בסיום המחצית הייתה: הנה עוד 0-0. היה משחק משמים. אמנם הסכר נפרץ בסוף (וכנראה במידה מסוימת של צדק), אבל זו הייתה הוכחה שגם בכושר שיא, זה לא מופרך שנבחרת טובה לא תשחק טוב. ובשיטה שמוכרעת בנוק אאוט זה מספיק בשביל להבין שהצהרה כה ודאית ובטוחה על הזוכה במונדיאל, ועוד יותר משנה וחצי לפני הטורניר, היא הצהרה לא מושכלת במקרה הרציונלי או לחלופין חסרת אחריות במקרה המטעה. או במילים אחרות אחרי שכתבה שכזו מתפרסמת ככותרת ראשית בספורט5 (ועוד ביום שבו נפתחת עונת הכדורסל עם הקלאסיקו המקומי), סביר שרבבות של ילדים שטרם הטמינו את כל שיניהם לגמד (או הפיה הטובה) מתחת לכרית, יסתובבו מעכשיו זחוחים כי הם יודעים מי ייקח את המונדיאל הבא.

    • רועי 14/10/2012 ב - 5:13 PM #

      אין צודק ממך יונתן. התגובה הכי עניינית שראיתי פה מזה הרבה מאוד זמן.

  21. עופר 14/10/2012 ב - 4:05 PM #

    טפו טפו בלי עין הרע שיהיה בריא ולא יפצע לנו. לדעתי הסיבה שהוא כמעט ולא נפצע היא הסיבה שהוא שומר על עצמו. ב-3/4 שנים האחרונות הוא לא מבצע דריבלים כמו שראינו ממנו בשנים הראשונות שלו בברצלונה.
    אני מתכוון שהוא עושה דריבלים, חלקם מדהימים( מול מלאגה בחוץ שנה שעברה, לדוגמה), אך בפחות מהירות ונחישות כמו בשנים הראשונות. מי שלא מסכים איתי שיסתכל ביוטיוב איזה דריבלים עוצרי נשימה היו לו לפני 4-7 שנים.

  22. אבי העיתונאי 14/10/2012 ב - 4:05 PM #

    בכנות, זה קצת נמאס.
    פסטיבל מסי + הכתרה על בסיס שבועי כגדול כדורגלני דורנו\היסטוריה\אנושות + הסברים מנומקים להפליא של חובבי כדורגל ספרדי מחורבן.

    זה באמת יצא מהאף.

    בכנות, מסי שחקן גדול, אף שאיני מאוהדיו, אני נהנה לפעמים לראות מהלך יפה, פריצה מדהימה או טאץ' גאוני שלו, אך באותה מידה אני שש על מהלכים זהים של כדורגלני ענק שאינם נופלים מהפרעוש, כרונאלדו, איברהימוביץ', ואן פרסי, רוני, קלוזה, פירלו, ראול, סניידר או אפילו באלוטלי. והזכרתי בכוונה רק את אלה הפעילים עדיין.

    בשביל להעפיל לרשימת הגדולים בכל הזמנים (שלא לדבר על לכבוש אותה) ולהיזכר בנשימה אחת עם פלה, מראדונה, זידאן, די סטפאנו או בקנבאואר, על מסי לשפר בהרבה את משחק הראש הלקוי-עד-לא-קיים שלו, להוכיח יציבות בבעיטות חופשיות (במחילה, להצהיר אחרי 3 בעיטות שהוא הפך לאחד הטובים בעולם, זהה להצהרה שתומר חמד הוא חלוץ הנבחרות הטוב ביקום עקב משחקו מול לוקסמבורג), לקחת מונדיאל ואיזה קופה אמריקה, ולא יזיק גם להוכיח עליונות בקבוצה שאינה ברצלונה, מומלץ כזו המשחקת בליגה אמתית, הליגה האנגלית למשל.

    אז, אחרי שפרדיננד, טרי וקומפני ישפדו את הפרעוש שוב ושוב, מבלי שיזכה לרחמי השופטים (מישו אמר הווארד ווב?) תבוא גם התשובה לשאלת המחץ שהועלתה בסיום הפוסט: כיצד הפרעוש אינו נפצע?

    • ארגנטינאי 14/10/2012 ב - 4:16 PM #

      מסי קרא את דבריך ורק בשביל להוכיח לך, הוא יעזוב את הקבוצה שהצילה לו את הקריירה וילך לשחק בליגה שבה הוא צריך להוכיח לך ורק לך (שוב) שהוא יכול להבקיע גם מול פרדיננד כפי שעשה פעמיים בגמרים של הצ'מפיונס.
      אני זוכר שהציעו לקאקה לעבור לריאל אבל הוא החליט להשאר במילאן.
      אמרו, איזה יופי, ספורטאי למופת, לא מוותר על עקרונות תמורת כסף ולא עוזב את קבוצתו. שנה לאחר מכן הלך למדריד ואיש לא פצח פה. אבל, כשמסי מבקש להחזיר לברצלונה את כל מה שהיא עשתה עבורו ולא משנה כמה כסף יתנו לו (צ'לסי הציעה לו חוזה עם סכום פתוח עפ"י רצונו) אתם רוצים שרק בשביל להוכיח לכם (מי אתם?) הוא צריך לעבור לליגה אחרת. אז קודם כל, תהיו הוגנים, ושנית תהיו מציאותיים. אתם אולי תמכרו את אמא שלכם תמורת כסף אבל מה לעשות, הוא לא כמוכם.

      • אבי העיתונאי 14/10/2012 ב - 4:36 PM #

        הזכרתי את פרדיננד כדוגמה, זה יכל להיות גם וידיץ' או כל אחד אחר, המסר ברור, כמה בלמים ומגנים ברמות האלה יש בליגה הספרדית?

        לא אכפת לי מה אמרו, אני גם מוכן 'לוותר' לו על המעבר, אבל אל תצפו ממני להכתיר אותו כשחקן הטוב בהיסטוריה, כמו שלעולם לא אכתיר את מלך שערי הכדורגל הפורטוגזי לשחקן הטוב בהיסטוריה, גם אם הוא היה נאמן לפורטו למשל, ולא הסכים 'לעבור בשביל כסף' לליגה חזקה יותר.

        אני גם לא חושב שכל הסיפורי צוונציק האלה נכונים, באמת נראה לך שלמסי יש איזה אידיאל נשגב לשחק בבארסה? אתה חושב שאם יקבל באמת צ'ק פתוח וידע שהוא יכול להיות ה'טוב בעולם' בליגה האנגלית הוא לא יעבור לשם בגלל סנטימנטים? הצחקת את אמא שלי (זאת שמכרתי תמורת כסף).

        יש רק דבר אחד שמדבר בכל מקצוע, ובכדורגל בפרט – כסף. ככל הנראה, יועציו וסוכניו הסבירו לו 2 דברים:
        1. תוך שנה תאבד חצי מהזוהר שלך, היכולת תצנח וכנראה גם תיפצע.
        2. בגלל העלק 'בגידה' תאבד גם מניות אצל כל מיני גולשים תמימים ב'דה באזר' למשל, אז עזוב, תישאר כאן בין סבא צ'אבי המגונן לדוד דני המכסח, תמשיך לגלוש במדשאות הקאמפ-נואו לקול צליליה האוטומטיים של המשרוקית, והעיקר – למכור חולצות.

        • ארגנטינאי 14/10/2012 ב - 4:47 PM #

          יפה שאתה מתיימר להכנס לראש של מסי ולהכתיב לא כיצד לחשוב. אני מתייחס לדברים שהוא אמר והם מאוד הגיוניים לאנשים כמוני שמבינים במשהו שאתה לא, קוראים לזה נאמנות. חוץ מזה אני חושב שכפי שאגוארו מככב בליגה האנגלית, גם מסי מסוגל. הוא הוכיח זאת מול ארסנל ומנצ'סטר (שאותה אפילו באזל קירקסה). להזכיר לך גם שאתלטיקו הכניסה לצ'לסי רביעיה?

    • מסי הטוב בעולם ! 14/10/2012 ב - 4:27 PM #

      שתוק ושב בשקט ילד חופר ועקום במוח.. זה שאתה מקנא במסי ובברצלונה על זה שהם מציגים היום את היכולת הכי טובה בעולם והיכולת הכי טובה שאפשר להגיע זה לא אומר שצריך להיכנס בהם בקנאות.. זה מגעיל לא לפרגן לשחק אגדתי שכזה, ואתה טועה בגדולל!!

  23. ארגנטינאי 14/10/2012 ב - 4:07 PM #

    עוד לא היה שחקן שצריך היה להוכיח כל כך הרבה כמו מסי מאז מראדונה. והסיבה היא שגם הוא ארגנטינאי.
    אמרו שבסדר, הוא שחקן טוב אבל לא מבקיע ומחמיץ הרבה, ואז התחיל להבקיע בצרורות.
    אמרו שבסדר, הוא מבקיע בצרורות אבל הוא לא מבשל, ואז התחיל לבשל בצרורות.
    אמרו שבסדר, הוא מבקיע ומבשל אבל לא מגיע למשחקים הגדולים, ואז הוא הבקיע הרבה גולים בקלאסיקו ובגמרים של הצ'מפיונס, גביע, בין יבשתי, סופרקאפ ספרדי, אירופאי (YOU NAME IT).
    אמרו שבסדר, הוא מבקיע/מבשל/כובש במשחקים חשובים אבל רק בגלל שהוא משחק עם צ'אבי ואינייסטה, ואז שוב, הרי הוא מלך השערים והבישולים. (מבשל יותר משניהם יחד)
    אמרו בסדר, הוא מבקיע בליגת הפח הספרדית, נראה אותו מול ההגנה החזקה של מנצ'סטר (אמרו פעמיים) והוא עשה זאת.
    אמרו בסדר, הוא מבקיע אבל לא מבקיע שלישיות, ואז הוא כבש צמדים, שלישיות, רביעיות (כולל ארסנל מליגת הלא פח) ואף חמישיה.
    אמרו שבסדר, הוא יכול לשחק גם בלי צ'אבי ואינייסטה, אבל הוא לא משחק טוב בנבחרת, ואז הוא התחיל לככב גם בנבחרת.
    אמרו שבסדר, הכל נכון אבל הוא לא יודע לבעוט עונשין, ואז הוא התחיל להבקיע לא מעט שערים בעונשין.
    אמרו שבסדר, הוא יודע להבקיע בעונשין אבל לא בראש, ואז הוא הראה שהוא יודע לכבוש גם בראש כולל מול פרדיננד את וידיץ' בגמר הצ'מפיונס.
    אמרו שבסדר אבל הוא נפצע הרבה, ואז הפסיק להפצע ומשחק תמיד.
    אני יכול להמשיך עוד אבל הבנתם את העקרון. בקיצור, המשיכו להגיד כדי שמסי ימשיך לשבור כל שיא אפשרי הנקרא בדרכו.
    ולכל אלה שלא רוצים לאהוב את המשחק שלו אומר, הוא התמצית של הכדורגל. הוא עושה את מה שתמיד חלמנו לעשות בשכונה. פשוט שבו ותהנו, החיים איתו הרבה יותר יפים. חבל לבזבז שנים קסומות אלו על שנאה. אני פשוט מרחם עליכם. (אגב, אני חושב שגם רונאלדו הוא תותח עליון ובמקום לעסוק בהשוואות אני נהנה גם ממנו כי אני פשוט אוהב כדורגל).

    • העורב 14/10/2012 ב - 5:06 PM #

      ארגנטינאי- אהבתי מאוד!!! בעניין הזה שמסי כל שנה משפר עוד משהו, הוא ממש מזכיר את מייקל ג'ורדן. מי שלא יודע גם ג'ורדן חטף לא מעט ביקורות. פעם אמרו שהוא לא קולע עונשין מספיק טוב, אז הוא עבד על זה והפך להיות קלע עונשין מהטובים בליגה. אמרו עליו גם שהוא לא מוסר מספיק אסיסטים, אז הוא עבד על זה והפך להיות מהמוסרים הטובים בליגה. ואמרו עליו שהוא לא יודע לקלוע שלשות, אז הוא עבד על זה והפך להיות קלע שלשות מעולה. כיום לכולם ברור שג'ורדן הוא השחקן הטוב בהסטוריה של הכדורסל. כל טענה וכל תירוץ שממציאים על מסי שבגללם הוא לא הכי טוב בעולם או יותר מזה, הוא מצליח להוכיח מחדש שהיא פשוט מופרכת! (וכל מי שמבין בכדורגל יודע שמסי הוא הטוב בעולם בהרבה כבר בשלוש ארבע שנים האחרונות לפחות.. אז יהיו כאלה שלא אוהבים אותו, אבל כולם יודעים גם אם לא אוהבים להודות בזה. עוד דבר- לדעתי זה מגוחך שאנשים חושבים שהמדד אם מסי הוא הטוב בהסטוריה או לא, נמדד באם הוא זכה במונדיאל או לא.. אין קשר.. אנשים שמבינים כדורגל יודעים את זה. קרויף לא זכה במונדיאל, ולכולם ברור שהוא מהגדולים בהסטוריה. רונאלדיניו אמנם זכה במונדיאל, אך הוא היה רק בן 22, לפני הפריצה שלו, ובברזיל שיחקו באותה תקופה כמה מגדולי השחקנים של ברזיל בכל הזמנים (רונאלדו, ריבאלדו, קאפו, רוברטו קרלוס ועוד..). מישהו מטיל ספק בכך שרונאלדיניו הוא מגדולי השחקנים בדורינו?? לא.. וגם אין סיבה, כי הוא בהחלט מהטובים בדורינו. וכל שחקן- מראדונה, פלה, זידאן ומי שלא תרצו, כולם שיחקו עם שחקנים מעולים לצידם! אין דבר כזה לזכות בתואר בלי שיש לך קבוצה טובה- לא קיים! אל תאמינו אם אומרים לכם שמראדונה הוביל את ארגנטינה לבד לזכייה במונדיאל, כי ארגנטינה הייתה פשוט קבוצה מעולה בתקופתו.. ממש מצחיק לראות איך אנשים מצליחים להמציא כל מיני שטויות ואגדות, ואנשים אחרים מאמינים להם. אין מנוס- מסי הכי טוב בעולם. ובכל ההסטוריה של הכדורגל לא נראה שחקן כל כך טוב! מצטער שונאי מסי, זאת האמת לאמיתה..

    • רבלינו 15/10/2012 ב - 12:42 AM #

      ארגנטינאי אהבתי

  24. מסי הטוב בעולם ! 14/10/2012 ב - 4:24 PM #

    צודק ב-101%. כל מילה פה היא אמת.. חשוב לדעת כל מילה פה בכתבה כי היא אמיתית לגמרי וצודקת מאוד ומציגה את הדברים בדרך הכי מדויקת שאפשר. כל הכבוד

  25. יליד ארגנטינה בן 14 14/10/2012 ב - 4:42 PM #

    אפרופו ארגנטינה לדעתי 3 הנבחרות הטובות בעולם הם ארגנטינה ספרד וגרמניה.

  26. מתן 14/10/2012 ב - 4:53 PM #

    3 הנבחרות הטובות בעולם לפי הדירוג של פיפא הם ספרד גרמניה ופורטוגל של רונאלדו
    http://www.fifa.com/worldranking/rankingtable/index.html?intcmp=fifacom_hp_module_ranking

  27. שי 14/10/2012 ב - 4:54 PM #

    כתבה שפשוט ללקק את האצבעות.
    מי שלא חושב שמסי הגדול לפחות בדורנו הוא עיוור.

  28. אליאור 14/10/2012 ב - 4:56 PM #

    טור נכון מאוד, בעיקרון, וגם במקום, כי זה פשוט לא יאומן לצפות ולעקוב אחרי ההתפתחות המטאורית והמטורפת של שחקן הכדורגל המושלם ביותר בהיסטוריה, ואיזה כיף זה לראות את זה קורה במהלך של 5-7 עונות!! ובכל זאת, כמה הערות:
    א. אין ספק שמסי הוא כבר היום אחד משניים-שלושה השחקנים הכי גדולים בהיסטוריה. הויכוח על מי השחקן הכי טוב היום בכלל לא רלוונטי, על מסי מדברים במושגים היסטוריים.
    ב. באתר "ספורט" הספרדי פרסמו אחרי השער השני של מסי בקלאסיקו האחרון (הבעיטה החופשית המושלמת, השנייה לרשת של קסיאס העונה) שזה התחיל בתור רעיון של טיטו וילאנובה, לפני כמה עונות, שבאחד האימונים רונאלדיניו ודקו בעטו בעיטות חופשיות אחרי האימון ומסי הסתכל מהצד, אז טיטו שאל אותו למה הוא לא מנסה גם. אבל, אין ספק שהעונה הוא סוף סוף הביא גם את האספקט הזה במשחק לרמה אחרת.
    ג. לגבי הפציעות – אמרו פעם שבגלל ההורמונים שהוא קיבל בשביל להתגבר על מחלת הילדות שלו, בגיל 13-14, הרגליים שלו "עמידות" יותר והוא פחות נפצע. ה"בעיה" היא שבתחילת הקריירה בבוגרים שלו, הוא נפצע די הרבה, ו"הרס" לבארסה כמה תארים (בכך שנעדר משלבים ארוכים של העונה, כמובן). אז התאוריה הזו כנראה לא נכונה, וגם ה"טענה" שהוא לא נפצע. בעונות האחרונות אכן יש לו מזל, אבל בעצם, זה המזל של כולנו.
    ד. אי אפשר להתכחש לכך שיש הרגשה חזקה מאוד שגם הזמן שלו בנבחרת הגיע, או יותר נכון מתבשל, ובכלל נדמה שסוף סוף נמצא המאמן הנכון לנבחרת הסופר-מוכשרת הזו שיודע להוציא ממנו את הטוב ביותר (בעצם, שיודע פשוט לתת לו לשחק…). חוץ מזה, יש סביבו באמת שחקנים אדירים (החוד הטוב בהיסטוריה?) ואולי גם הגנה סבירה. אם זה יספיק מול ספרד וגרמניה, ועוד על אדמת ברזיל – נחכה ונראה. אבל אם כן, אוי זו תהיה חוויה של פעם בחיים!!!
    ה. לא יהיה עוד מסי. באחריות.

  29. 12 14/10/2012 ב - 5:18 PM #

    ודרך אגב גם פירלו וגם רונלדיניו גם הביא גול מתחת לחומה העונה.

  30. איציק 14/10/2012 ב - 11:40 PM #

    לא יודע, אבל כשאני צריך לחשוב אלו שחקנים באמת העלו לי את החיוך בהתקפה אלו היו רונאלדיניו עם הפעולות הבלתי נתפשות והחיוך התמים ורומאריו שאצלו הכל נראה כל עד ייאוש, כאילו למה זה לא קל כל כך לאחרים. אם הוא יכול, למה האחרים לא ממחזרים את הקלות.
    לגבי הערך של החלוץ מול האחרים ששוב יראה את המשחק של ברזיל מול איטליה ויסתכל מה עשה דינו זוף. סך-הכל שוער; לא רץ, לא מתקל, לא כובש, אבל אני לוקח אחד כזה לפני כל בלם, מגן, קשר או חלוץ. אני לא אומר שהוא השוער הטוב מכולם, אך זו היתה דוגמא לתפקיד שמבחינתי הוא החשוב ביותר. שוער גדול נותן ביטחון, מארגן הגנה גם אם היא לא מופלאה, ואם לא נפסיד כבר יש נקודה, ועכשיו אפשר להתחיל לעבוד על עוד שתי נקודות.

  31. החתול במגפיים 15/10/2012 ב - 12:04 AM #

    מפעים:
    http://www.youtube.com/watch?v=nvbbzVCyoik&feature=youtu.be

  32. רבלינו 15/10/2012 ב - 12:24 AM #

    האם מסי הפך השנה לבועט העונשין הטוב בעולם?
    הרי כולם מודעים לזה שרונאלדו בועט המון וכמעט לעולם לא מבקיע

  33. טרנטה 15/10/2012 ב - 1:27 PM #

    מנחוס מנחוס מנחוס

  34. wazza 15/10/2012 ב - 6:23 PM #

    טוב עכשיו כשמועדון המעריצות של מסי הלך לעשות שיעורי בית אני אגיד את שלי, מסי שחקן ענק ולדעתי הרבה הרבה יותר טוב מרונאלדו, הוא לא צריך לעבור לליגה האנגלית כדי להוכיח את גדולתו (אחרי שני מפגשים איתו בגמר הבנתי את זה מצוין) המעלה העיקרית שלו זה זריזות מטורפת שפשוט מאפשרת לו לעשות 3 פעולות כשהאחרים עושים אחת באותו זמן, זהו.

  35. יואב בורוביץ' 16/10/2012 ב - 10:05 AM #

    פוסט נהדר ומסכים עם כל מילה. רק התמיהה בסוף קצת מיותרת. מסי לא נפצע כיוון שמסי הוא הטוב ביותר. הטובים ביותר כמעט ולא נפצעים. לכן הם הטובים ביותר. לא כיוון שיש להם מזל לא להיפצע. אלא כיוון שהם בנויים טוב יותר, הם חזקים יותר, וגם אם לא הם יודעים איך להימנע מפציעות. חלק מהגדולה שלהם היא גם הפיזיות הזו- שיכולה להיות עוצמה, גמישות, סיבולת, או משהו אחר- אבל היא מאפשרת להם להיפצע הרבה פחות. ניתן היה לראות זאת אצל ג'ורדן, אצל פדרר, אצל ארמסטרונג, אצל פלה (למרות הפאולים המטורפים שעשו עליו במשך שני עשורים), ואפילו גם אצל מראדונה (שאמנם נפצע בגיל צעיר לאחר עבירה חמורה ביותר אל אלטרוקוצ'יאה, מקווה שאני כותב את שמו נכון, אך לאחר מכן כמעט ולא נפצע).
    לכן זה לא מוזר שמסי לא נפצע. מוזר, אם הוא היה סופג פציעה משמעותית.

השאירו תגובה

מדיניות פרטיות