האס הרביעי הגיע

פוסט מאת טל בן יהודה

כשמיאמי החתימה את ה"ביג 2" (+ סיסי בוש), פט ריילי אמר "אם תרצו לנצח אותנו, ההזדמנות שלכם תהיה בשנה הראשונה" (תרגום חופשי שלי, פט לא יודע עברית). בינתיים הוא צדק לחלוטין. ריילי ידע מראש שלוקח לדברים כאלה זמן להתחבר.

ההבדל מהקבוצה החדשה של הלייקרס הוא שאני לא יודע אם יש להם את הלוקסוס לחכות שנתיים.

קובי, פאו, נאש ועכשיו האווארד. מאות אלפי מילים יישפכו על הרביעייה הזו, איפה הם ממוקמים מבחינה היסטורית והיום, האם הם יותר טובים מאיקס או פחות טובים מוואי. דבר אחד כן ברור: למרות שמדובר בארבעה שחקנים אדירים, השעון מתקתק בצורה צורמת במיוחד, עבור כל הארבעה.

לכו לסולל בונה

בשנים  שבין פיני גרשון "גרסת הדה-לוקס" לבין דיוויד בלאט (שכללו את ספאחיה, קטש, שרף, בירנבוים ועוד פעם פיני), היה לי ויכוח קבוע עם עמית לעבודה שאמר "מכבי צריכה לבנות קבוצה לעתיד". אני השבתי לו שקבוצות קטנות מתעסקות בלבנות, קבוצות גדולות מתעסקות באליפויות.

קבוצות קטנות ובינוניות יש את האפשרות לומר לקהל שלהן "תראו, אנחנו מנסים לבנות כאן משהו לעתיד, היו סבלניים ובינתיים אנחנו מקווים שתתמכו בנו". לקבוצות כמו הלייקרס, מכבי תל אביב והניו יורק יאנקיס, אין את הפריווילגיה הזו. שם צריכים להתמודד על אליפות, או לפחות לעשות קולות כאלה, בכל שנה ושנה. זה מי שהן, זה מה שהן.

כשהמטרה היא תמיד להישאר למעלה, הן משיגות את השחקנים הכי טובים שיש, בכל דרך אפשרית. שימו לב שאחרי שהאימפריות של שנות ה-80' ב-NBA  שקעו להן, הלייקרס היו הקבוצה היחידה שהמשיכה "להוות פקטור" בליגה, ללא צורך לשלם בשנים שחונות. מן הסתם, הלייקרס גם לא רוצים להיקלע למצב הזה בעשור הקרוב.

קובי כבר מעבר לשיאו, נאש (למרות הכושר המצוין) בתהליך של שקיעה, פאו מעולם לא היה האיש ללכת אליו (go-to-guy) ואם למדנו משהו משני הפלייאוף האחרונים, זה שביינום הוא לא שחקן לבנות עליו. אם הלייקרס רוצים להיות רלוונטיים גם בעשור הקרוב, מול מיאמי ואוקלהומה סיטי, הם צריכים סופר סטאר. האחרון שנותר על השולחן הוא דוויט האווארד.

הלייקרס משחקים בייסבול

יש ביטוי בבייסבול שאומר "Swing for the fences". כלומר תנסה לחבוט הום ראן, או שתנצח בגדול או שתפסיד בגדול. כשאתה בונה סגל עשיר ונוצץ כזה, או שתזכה בגדול או שתתרסק בענק.

כדי לצנן את ההתלהבות חייבים להזכיר שהאווארד לא הסכים לחתום על הארכת חוזה, נכון לרגע הזה, הוא מגיע ללייקרס לעונה אחת בלבד. המועדון בונה על כך שהוא יתלהב מהקבוצה, שהאוהדים יקסימו אותו (לא קשה בהשוואה לאורלנדו), שהעיר תכבוש אותו ובקיץ הבא הוא יבחר להישאר בגופייה זהובה-סגולה.

ההתרסקות הענקית לא תגיע אם הלייקרס לא יזכו באליפות בעונה הקרובה, אלא בקיץ הבא אם האווארד ייבחר לעזוב. לא כי אנדרו ביינום, עליו ויתרו, היה מצעיד את הקבוצה להישגים (אני משוכנע שלא), אלא כי הם הפסידו קלף טרייד יקר מאוד בשביל 100 משחקים בלבד.

זוטות

אבל למה לחשוב על הקיץ הבא ולהתעסק בשלילי, מדובר בזוטות. אחרי ההחתמה של נאש, כתבתי כאן לבלינדר שאוקלהומה סיטי עדיין הפייבוריטית הברורה במערב. לדעתי זה משתנה עם ההגעה של האווארד ללייקרס. לוס אנג'לס חייבת להיות בגמר עם רביעייה שכזו (אם לא יהיו שינויים של הטרייד ברגע האחרון, הכל יכול לקרות עם סטרן הדיקטטור).

קובי-נאש-פאו-האווארד. למיאמי עדיין יש את השחקן הטוב בעולם, יחד עם עוד שני שחקנים מצוינים, אבל החמישייה של הלייקרס צועקת "איזון" בכל דרך אפשרית. פוינט-גארד טהור, הסנטר הטוב בליגה, פאוור-פורוורד מעולה ואחד קובי בראיינט. אני שואל שוב, אפשר כבר להחזיר את פיל ג'קסון לכסא הגבוה שלו מאחורי הקווים?

איפה מגישים בקשה רשמית להקדים את פתיחת העונה? היא עמודת להיות כיף גדול לכולם. זוכרים מה היה עם מיאמי בשנתיים האחרונות? קבלו שידור חוזר, זוהר יותר, בחוף המערבי. אני כבר לא יכול לחכות. כמכביסט, זה ברור לי כשמש, ההימור לא יכול להיות אחרת מלייקרס ב-6 משחקים על מיאמי בגמר.

*


 ***

טל בן יהודה ב"דה באזר"

 


43 תגובות ל - “האס הרביעי הגיע”

  1. שניר 10/08/2012 ב - 14:34 #

    יש שלושה חבר'ה שמשחקים כרגע בנבחרת האמריקאית, בני 23-24 , לפני השיא שלהם , השאירו לקובי אבק לפני שלושה חודשים , בטח להם יהיה משהו לומר על העניין.

  2. ניינר 10/08/2012 ב - 14:38 #

    אין על אימפריית הרשע הזו. בכל פעם שנדמה סופסוף שהם מתרסקים, הם ממציאים עצמם מחדש.מה שמאכזב בכל הסיפור זה שעכשיו נצטרך לשנוא את נאש. מצד שני, נקודת האור בסיפור הוא מייק בראון שיחרב את העונה אינשאללה.

  3. amitpros 10/08/2012 ב - 15:27 #

    אני אשמח לפוצץ לך את הבלון,הלייקרס יגיעו לגמר
    אבל הם יפסידו ב6
    ולא למיאמי……

    בלי קשר,כל הכבוד לליקרס על הטריידים הנהדרים שלהם
    ובוז אדיר לאורלנדו.זה מה שהם הצליחו להשיג עבור הווארד???

    • טל בן יהודה 10/08/2012 ב - 18:10 #

      עמית אח שלו (דו משמעי הפעם)

      אני מנסה לחשוב בצורה אובייקטיבית (כי אין לי עדיפה במזרח) מי תעלה מהמזרח אם לא מיאמי…
      לא חושב שאתה חושב שהסלטיקס איבדו את אלן והתחזקו (גם לא עם הדראפט החיובי שהיה להם)
      לניקס נותרו אותם הבעיות, ולרוז ייקח יותר משנה לחזור לעצמו…

      הליטאי החדש של טורונטו לא יוביל אותם לגמר מן הסתם…

      אז על מי אתה מדבר???

      • שאול 12/08/2012 ב - 9:51 #

        באמת על מי הוא מדבר?
        לי ברור שמיאמי שוב ינצחו במזרח.

  4. עומרי 10/08/2012 ב - 16:06 #

    נו באמת, נאש בן 40 וקובי בצניחה חופשית בלתי נמנעת. וגם פאו.
    הלייקרס הפסידו לאוק' כי לא יכלו להתמודד עם חבורת הפרימטר מהמוכשרות אי פעם. זה לא ישתנה רק בגלל הדלתא בין הווארד לביינום.

    וזה לפני שמשקללים את השיפור שחייב לבוא אצל כל אחד מהשלישיה של OKC.

    • ניימן 10/08/2012 ב - 17:33 #

      הדלתא בין הווארד לביינום + נאש כן יכולים לכפר על הפער עם אוק סיטי. בכל זאת, תוספת של סופרסטאר וחצי בליגה בה סופרסטאר עושה הבדל בין קבוצת לוטרי לפלייאוף.

    • אסף 10/08/2012 ב - 18:08 #

      קובי אולי יהיה בצניחה חופשית עוד שנה שנתיים. השנה הוא ויתר במשחק האחרון של העונה על תואר מלך הסלים כדי להרוויח יום מנוחה לפני הפלייאוף. גם נאש אגב, הוביל את טבלת המוסרים עד החודש האחרון של העונה וסיים במקום השני.

      העמדה החלשה של הלייקרס בחמש השנים האחרונות היא הרכז – פישר וסשנס – והחור הזה נסתם עכשיו טוב טוב.

  5. אביאל 10/08/2012 ב - 16:31 #

    שכחת גם את ריאל מדריד בחבורה שציינת, בתור אוהד הלייקרס שנגזל מהם לראות את פול משחק בקבוצה, אני מקווה שהפעם סטרן ישב בשקט ויתן לטרייד להתבצע.

  6. אלון 10/08/2012 ב - 16:49 #

    גם אנטואן ג'ימסון יוסיף להם המון.

  7. MENAHEM LESS 10/08/2012 ב - 19:21 #

    טל, האס הרביעי הוא סם המוות של הלייקרס. באתר החדש שלי הופס.קו.איל אני מסביר באריכות למה.

  8. ש. בן ד. 10/08/2012 ב - 19:45 #

    אני לא מבין איך הליגה אמורה לאשר טרייד כזה (למרות שתיאורתית בגלל שזה טרייד מרובה החוסר צדק נבלע)…

    אורלנדו לא מקבלים כלום. פשוט כלום (אפילו פחות ממפיס שנתנה את גאסול). אני לא רואה איך אפשר לראות טרייד שבו אורלנדו מקבלים בחירה מוגנת ב-2017 שווה את הטרייד הזה…

    היו 2 מקרים שאני זוכר שהליגה עצרה טרייד בין קבוצות:
    1. שיקאגו שולחת את אלטון ברנד לוושינגטון בעד בחירת הדראפט קוואמי בראון.
    2. הטרייד של הלייקרס על פול.

    הטרייד הזה פוגע באורלנדו יותר מהטריידים שבוטלו בעבר.

    • שיקו 11/08/2012 ב - 10:13 #

      הוא אולי פוגע יותר, אבל, כידוע, הטרייד אושר כי גם בנ.ב.א הבינו שהלייקרס זה כח שיווקי רציני, עם קהל אוהדים גדול. תחשבו, אם לא הייתה השנה את אוק' סיטי, וגם היא, לא הייתה ממש תחרות בין מיאמי לשאר הליגה…אפילו אוק' הסימפטית, נארה עם הסימפטיה ובגמר מיאמי ריסקו אותם…חלק גדול מהעניין זה רייטינג. והלייקרס נותנים את זה ובגדול, בניגוד לקב' אחרות פחות אהודות…

    • אחד 13/08/2012 ב - 16:50 #

      הליגה לא אמורה לאשר את הטרייד אבל אף אחד לא שואל אותם.
      לליגה כעיקרון אסור להתערב בטריידים והם עושים את זה רק כשאחת הקבוצות מנוהלות על ידה, כמו למשל שניו אורלינס נשלטה בידי הליגה וכך סטרן מנע ממנה לשלוח את פול ללייקרס.

  9. יובל 10/08/2012 ב - 19:45 #

    על אתה מדבר האיזון שיהיה להם עם הווארד לא מתקרב לאיזון של אוקלהומה ואני אוהד מיאמי לאוקלוהמה יש שני רכזים (כן הארדן הרכז האמיתי) ווסטברוק שהוא קלע חזק עם דוראנט כבר בין הסקוררים הגדולים בהיסטוריה ואיבאקה שהוא חומה הגנתית עם הבלוקים והריבאונים אין קבוצה שיכולה להתמודד עם זה רק תן להם שנה שנתיים להתגבר והם יתחילו שושלת ארוכה

    • יריב 11/08/2012 ב - 18:27 #

      בעוד שנתיים הם יגיעו לאותו שימן שאלה שעומד בפני הלייקרס בסוף השנה הזו, כשאיבאקה והארדן יסיימו את חוזי הרוקי שלהם (או שאולי זה כבר בקיץ הבא?).

  10. גלעד 10/08/2012 ב - 19:50 #

    טרייד ענק שהופך את הלייקרס למפלצת. רק מעניין מה אם קובי יגיד שהוא שחקן פוסט אפ טוב יותר מהאוורד, כמו שהוא אמר בראיון הזה – http://www.israsport.co.il/?p=5273

  11. יוסי מהאבטיחים 10/08/2012 ב - 23:18 #

    אני מהמר שרוב רובה של העונה הרגילה יתנהל בדיוק לפי האיזון שחזית:
    פוינט-גארד טהור, הסנטר הטוב בליגה, פאוור-פורוורד מעולה ואחד קובי בראיינט.

    כשיגיעו השלבים המכריעים, נראה משהו יותר קרוב לזה:
    שחקן בן 38 שיצטרך להתמודד עם טובי הרכזים בליגה שיריצו אותו למוות (ווסטברוק, פארקר) או יקחו אותו לפוסט (פול).
    סנטר עם יכולות התקפיות מוגבלות, שיתקשה לקבל את היותו מס' 2 אחרי שהתרגל לפטר מאמנים ולהיות הילד המפונק.
    פאוור פורוורד שעבר זובור מתמשך, ולא בטוח כמה חיובי הוא יוכל להשאר לאורך זמן.
    ואחד שחקן שהוכיח שוב ושוב שברגע האמת הוא לוקח הכל עליו, ולא סופר אפאחד ושומדבר. רוב רובה של הקריירה המדהימה שלו זה הספיק, היום מול קבוצות צעירות ומוכשרות לא פחות, זה כבר לא יספיק.

    • yaron 13/08/2012 ב - 19:47 #

      מסכים לגמרי.
      הדוגמא הכי טובה זה מה שקרה לסאן אנטוניו בשנה שעברה בפלייאוף אחרי עונה חלומית.
      להזכירכם, לפני שהתחיל הפלייאוף הספארס היו מועמדים רציניים לאליפות…
      סביר להניח שהלייקרס ירוצו חזק לאורך העונה, עם שחקנים כל כך מנוסים ומקצועיים, אבל איך הם ייראו בפלייאוף אחרי עונה כ"כ ארוכה ומתישה זה כבר סיפור אחר.

  12. אסף 11/08/2012 ב - 0:11 #

    השמועות על היכולות ההתקפיות של הווארד קצת מוגזמות. ב-3 מתוך 4 השנים האחרונות הוא הוביל את הסנטרים בליגה בנקודות ( כולל השנתיים האחרונות ).
    ואני לא חושב שתהיה לו בעיה לתפוס את מקומו אחרי בריאנט ונאש בהיררכיה. זה הרבה יותר מתאים לו מאשר להיות אלפא דוג.

  13. yoni 11/08/2012 ב - 9:49 #

    טל, אני בהחלט מסכים עם רוב הניתוח שלך לגבי הטרייד והעתיד של הקבוצה אבל אתה לא נגעת בנקודה חשובה ביותר שאלון הזכיר בשורה קטנה וכאילו משנית; הלייקרס הם לא ה"רביעייה" אלא החמישיה!!! התוספת של אנטואן ג'ימסון היא אדירה (שחקן של 18 ו7 בקריירה עם עונה מצויינת שנה שעברה)והוא הולך לתת להם עוד איום מבחוץ שביחד עם הסגירה ההרמטית של הווארד בצבע יביאו לליקרס את האליפות כבר השנה!

  14. באדי התותח 11/08/2012 ב - 10:02 #

    החוליה "החלשה" בקבוצה תמיד תישאר סטיב נאש. בגלל הגיל והתפקיד. אם הלייקרס היו עדיין עם פיל גקסוןת הייתי אומר בוודאות שזאת עוד סדרת אליפויות. עם בראון אני לא כל כך בטוח בזה.
    אבל אנשים צריכים להבין, קובי מכוון לאליפות השביעית שלו, לא הששית. אני מאמין שהלייקרס ינחיתו רכז יותר צעיר בשלב כלשהו, אולי כמו הטרייד שעשו על גאסול באמצע העונה, לקראת הפלייאוף. אני חושב שהם יהמרו על כך שהם יגמרו קבוצות מוקדם ואז יהיה להם יותר זמן לנוח.
    עכשיו אמרתי למעלה חלשה במרכאות, כי צריך לזכור מה חסר לסטיב נאש בחיים. טבעת. הוא לא רוצה להיות בארקלי או סטוקטון.
    לכן דווקא אני מצפה ממנו לפלייאוף מהאגדות, כמובן בתנאי שלא יטילו עליו יותר מדיי דקות משחק ויהיה רכז נוסף מאזן שיעזור לו לצלוח את הפלייאוף עד סדרת הגמר. שם נאש כבר לא ירגיש שום כאב כי המטרה תהיה קרובה מתמיד.
    אני מצפה שהשנה הלייקרס יקחו אליפות, ושנה הבאה יביאו רכז צעיר ובכך אולי יתחילו לבנות שושלת.
    כל מי שאומר שהווארד הוא שחקן מוגבל ומפונק פשוט לא ראה אותו משחק מספיק. הבחור הוא חיה, והוא תחשבו איזה שדרוג הוא מבחינת הלייקרס על פני ביינום האנמי.

  15. martzianno 11/08/2012 ב - 10:29 #

    אני דווקא חושב שהמרוויחה הגדולה מהעיסקה זאת אורלנדו.
    הם נפטרו מהווארד.
    הפרימדונה, האנטי-ספורטאי הזה. חותם לשנה אחת עאלק. כאילו מה, תקבל הצעה יותר טובה מזאת? אם הוא לא מוציא דיסק היפ-הופ אחרי חצי שנה בל.א. אני מניאק.
    להוביל קבוצה לבד הוא הרי לא יכול, אם הלייקרס בונים עליו לעתיד, הם עלולים להצטער מאוד. מצד שני יש להם כבר נסיון עם שחקנים עם חרא אישיות.
    בכל מקרה בלי מאמן חזק הם לא יגיעו לשום מקום
    (מה שאומר: הם לא יגיעו לשום מקום).

  16. d.s. 11/08/2012 ב - 10:32 #

    כמה דברים –

    קודם כל, אתה צריך להבין שהווארד לא היה חותם על הארכת חוזה בשום מקום.
    למה ?
    מאותה סיבה שדרון וויליאמס לא חתם עליה בנטס בשנה שעברה:

    הסכם השכר החדש מאפשר להם לחתום על הארכה של 3 שנים בלבד, בעוד שאם הם הופכים לשחקנים חופשיים – הם יכולים לחתום על חוזה של 5 שנים עם הקבוצה הנוכחית שלהם (מה שוויליאמס עשה עם הנטס), או של 4 שנים עם כל קבוצה אחרת.

    מה זה אומר ?
    שגם אם הווארד רוצה להישאר, כלכלית לא שווה לו לחתום על הארכת חוזה – אז תשכח מהטיעון הזה כמשהו שמוכיח שהוא "בוחן" את הלייקרס, ותוסיף לשיקולים שלו בקיץ הבא סכום של 30 מיליון דולר נוספים שהוא יכול להרוויח אם יחתום ל 5 שנים בלייקרס לעומת 4 במקום אחר.

    אבל זה הכסף הקטן.
    הסכומים הגדולים באמת זה הכסף מאדידס על חסות לנעליים.
    למה אתה חושב שהוא לעולם לא הזכיר את שיקגו כאופציה לטרייד – אפילו במועד ההעברות לפני שרוז נפצע ?

    - מועמדת טבעית לכאורה: עיר מעולה, שוק גדול, סופרסאטר צעיר לשחק איתו, ומספיק "חומר" לתת הצעה יפה מאד לאורלנדו…

    - כי בשיקגו משחק הכוכב השני של אדידס – דרק רוז, והחברה מחפשת חשיפה בשוק גדול נוסף כמו ניו יורק ולוס אנג'לס, ומוכנה לשלם להווארד הרבה ה ר ב ה כסף אם ישחק שם.
    והנה לך למה הנטס והלייקרס תמיד היו בראש הרשימה שלו, ולמה הוא לא יעזוב את הלייקרס – גם אם לא יזכו השנה בתואר – למרות שגם הבטחון שלו ביכולת של הקבוצה להעמיד קבוצות אלופות לא תזיק…

    ועכשיו לכדורסל ולהבדל בין מיאמי ההיא ללייקרס הזו:

    ה 4 של הלייקרס (ספציפית עכשיו כשהווארד החליף את ביינום) – מתאימים אחד לשני כמו כפפה, בעוד שבמיאמי פשוט היה המון כישרון, אבל כזה שלא יכול לבוא לידי מיצוי מלא ביחד – וזה לא השתנה אפילו כשזכו באליפות – ווייד ובוש לא ממצים את היכולות שלהם, בעוד שבלייקרס אם כל שחקן יתמקד במה שהוא טוב בו – השלם יעלה על סך חלקיו – ואני מקווה שברור שאני לא מתמקד פה בסטטיסטיקות אישיות של שחקנים, אלא ביעילות שלהם ביחד כקבוצה.

    עוד אלמנט שאנשים שוכחים – כמה צמודים היו 2 מ 4 ההפסדים של הלייקרס לאוקלהומה בפלייאוף.
    עכשיו תשקלל את השדרוג העצום והברור לחמישייה, וגם את השדרוג הענק למה שהיה הספסל הגרוע בליגה – וזה נראה "די" מבטיח…

    אם לא יהיה פיצוץ שנובע מסיבות אישיות בין קובי להווארד – סופרמן לא הולך לשום מקום.

    • אוסטרלי 11/08/2012 ב - 11:18 #

      אה הנה נזכרתי בשבילך….אגו!!! לקובי יש אגו מטורף…מספיק בשבעל להעיף את שאקיל..הלייקרס עשו חשבון פשוט והבינו שהוא יותר צעיר והעיפו את שקיל אמאמה עכשיו תוסיף את האגו המנופח של דוויט למשוואה ותבין טוב מאד שהוא מספר 2 גרוע, הוא ינפנף את קובי מהלייקרס, גם כאן הגיל יקבע, קובי גדול אבל הלייקרס אנשי עסקים…אין להם שום בעיה להניף את החולצה שלו מתישהו כמו שאקיל…בכל אופן הווארד לא רוצה להיות מספר 2, בטח לא להיות הביץ של קובי.
      עכשיו למה הוא כן יעזוב בתום השנה – לסיבה קוראים גיל, כמו שלברון צעיר קובי ונאש קשישים, גאסול בסוף הקריירה – יש לו גג שנה לפני שהוא הוךף לפירוק והרכבה, והמטורף מיוסטון מקומו בבית משוגעים….לא רק שהוא יעבור הוא יברח תרתי משמע מאל איי כל הדרך לניו יורק לקבוצה הצעירה והמלהיבה של הנטס, שוק שמתאים לאישיות שלו הרבה יותר מאל איי וגם אין מישהו עם אגו גדול משלו שם ….כל סינריו שיהיה שונה מזה ידהים אותי.

      • ניימן 11/08/2012 ב - 14:31 #

        סופרסטאר צריך להיות מטורף כדי לעזוב את הלייקרס. הפרנצ'ייז היחיד בליגה, היחיד, שתמיד תמיד דואג שלכוכבים שלו תהיה קבוצה מועמדת לאליפות.

    • נריה 12/08/2012 ב - 13:50 #

      אני ממש לא מבין מה אנשים עשו מהלייקרס יותר מדי..
      מבחינה התקפית, שנה שעברה הם היו הרבה יותר טובים, כשביינום יודע לעשות משהו עם הגב לסל,
      וסשנס תוקף את הסל יותר מנאש.. ובגלל שהכדור נמצא רוב הזמן אצל קובי, אז נאש לא כ״כ אפקטיבי…
      אז השנה יש יותר אפשרות להתמקד (עד כמה שאפשר) בקובי,
      לחיות עם מהלכים של הווארד בפוסט, ולחכות לפיק & רול בין נאש לבין שחקן שפחות טוב מאמרה סטודמאייר (בפיק & רול) מה שאומר שאין מספיק כדורים, וזה לא שווה יותר מגמר מערב… אחרי הכל, דוויט הווארד הגיע למספרים שלו, הרבה בזכות ריבאונד התקפה שהגיע בגלל השוטרים שהיו סביבו… צפו ירידה..!
      לסיכום: אולי הם יצליחו להגיע לפיינלס, אבל אין להם דרך להתמודד עם ה-7 שחקנים של מיאמי… לברון בפוסט, וויד עובר בצעד ראשון, בוש לג׳אמפ מחצי מרחק, צ׳אלמרס בפינה אחת, בפינה שנייה, שיין בטייה בבית שחי של קובי, וממיק מילר מהחצי… לך תחפש אותם!!!

  17. כד 11/08/2012 ב - 11:12 #

    כמה בולשיט בתגובה אחת.

    קודם כל, קובי לא מעבר לשיא. שחקן שמעבר לשיא לא קרוב משחק אחד מתואר מלך הסלים של הליגה. קובי עדיין השחקן הטוב בעולם, שקיבל צוות מסייע רע ולכן לא הצליח שנתיים רצוף. אותו צוות היה חלק חשוב בהצלחה האחרונה, אבל כבר לא קיים וקובי נותר לבד במערכה.

    לברון קיבל צוות נהדר והיה צריך רק לא להפריע. לשם שינוי הוא הגיע לעבודה אבל לא היה בגדר עילוי כמו קובי, וצריך לקחת בחשבון את היריבה OKC שאחרי פלייאוף נהדר, הפכה לסוג של אינדיאנה בפיינלס.

    • יוסי מהאבטיחים 11/08/2012 ב - 17:10 #

      רק אוהד לייקרס יכול להוציא משפט כמו "קובי קיבל צוות מסייע רע ולכן לא הצליח שנתיים רצוף", כשלרשות קובי עמדו גאסול, וורלד פיס וביינום. באחת העונות האלו הצוות המסייע כלל גם מאמן עם 600 אליפויות.

    • נריה 12/08/2012 ב - 13:57 #

      אהה אז לביינום וגאסול (הצמד גבוהים הכי טוב בליגה!!!) אתה קורא צוות מסייע רע, וכשיש לך את סשסנס שהוא רכז חביב ביותר(!!!) מה עוד אתה רוצה? פשוט קובי לא שחרר הרבה את הכדור,
      ואני מנסה לדמיין מה היו אומרים על לברון אם הוא היה נותן את המשחקים שקובי הביא נגד אוקלהומה/דאלאס, עם משחקים של 20 נק׳… ושלא נדבר על שתי המשחקים הצמודים שהיו בסדרה, שהיכולות קלאץ׳ של קובי די נעלמו, והוא אפי׳ הוסיף חטא על פשע עם כמה שטויות שהוא עשה….

  18. אוגלבי 11/08/2012 ב - 18:08 #

    הולכת להיות שנה נפלאה בלוס אנג'לס. כדורים יתעופפו מעל הטבעת ויסתיימו בדאנק. נאש יחלק, משחק הבין גבוהים של גאסול והאוורד הולך להיות מפחיד, ויתכן שקובי יקלע פחות מ – 25 למשחק (או שלא?) בכל מקרה, אם הלייקרס לא יגיעו לגמר מול, מול OKC סביר להניח, זו תהיה אכזבה ענקית. מכבי לייקרס Anybody?

    מה שבטוח הולך להיות מאוד שמח ב – LA השנה, דוגמא ראשונה אפשר לראות כאן – http://www.israsport.co.il/?p=5296

    • נריה 12/08/2012 ב - 14:16 #

      מי ראה לך יטביע שם חוץ מדוויט הווארד, גאסול הלבן הארוך או הברכיים של קובי!?!

  19. איציק 12/08/2012 ב - 0:32 #

    הליקרס הולכים לשנה קשה אם פיל ג'קסון לא חוזר, וגם איתו לא בטוח מה יהיה. אין שום דבר גדול יותר ב-NBA מהאגו של קובי ברינט. עם פישר הוא הסתדר כי לפישר לא היה אגו והוא נתן לקובי את הכדור. נאש צריך את הכדור אצלו, אחרת הוא מיותר, ובהגנה אף פעם לא היה כוכב גדול. קובי לא יותר על הכדור בישביל אף אחד. בגילו הוא עדיין לא הבין מה שג'ורדן הבין הרבה יותר צעיר, וזה נקרא לסמוך על הקבוצה. קובי עדין ידרוש את הכדור רוב הזמן אצלו, ימסור רק כשלא תהיה בררה, כרגיל, ללא קשר למצב השחקנים האחרים. נאש והווארד ירגישו מיובשים ומהווארד יצפו שיהיה הבלוק בהגנה ביחד עם השלום העולמי. בנוסף, קובי לא נח בקייץ אז לא ברור איך העומס ישפיע עליו. אם זה יגרום לירידה ברמה אז בכלל אין על מה לדבר, כי על הכדור הוא לא יוותר. אם פיל יחזור אז אולי זה יהיה שונה, כי הוא יודע איך להכנס לראש שלו מדי פעם. קובי עם ראש מאוזן, רכז ווינר כמו נאש והווארד שרוצה להוכיח ששווה אליפות; אם מוסיפים שחקן עם הרבה פחות אגו והרבש שכל כמו גסול ופלוס צוות מהתחזוקה זה יכול להיות מעניין.
    בקיצור הכל בכאילו, קובי והאגו שלו יהרסו הכל. לקובי לא חשובה הטבעת השישית, לקובי חשובה טבעת שישית שתהיה רשומה על שמו באותיות קידוש לבנה, וזה מה שידפוק אותו. חבל, כי אני חושב שאם יש דבר כזה שנקרא מגיע בספורט, אז לנאש מגיע טבעת. שחקן גדול ווינר גדול שאף פעם לא היה בקבוצה גדולה. אם קובי יעשה את החסד של ותור על האגו בשביל טבעת אולי נקבל שנה למזכרת.

    • בלינדר 12/08/2012 ב - 1:41 #

      לא נמאס לכם עם השטות של האגו של קובי?

      • שי 12/08/2012 ב - 7:12 #

        השאלה האמתית אם לי קובי לנמאס מהשטות הזאת???

      • איציק 12/08/2012 ב - 13:51 #

        אנשים מדברים שטויות, אתה יודע. אבל בתחלס, לא, לא נמאס. לא כולם מסוממים ממנו. יש כאלו שמסתכלים עליו בעינים פקוחות. זה לא מוריד מהעובדה שהוא שחקן גדול.

  20. הארכיון 12/08/2012 ב - 12:21 #

    אוקלהומה יפרקו אותם בגמר המערב, חבל על המילים שנשפכו וישפכו…

  21. KD35 12/08/2012 ב - 12:27 #

    יש שני דברים שיכולים לעצור את הלייקרס: אם דוויט לא יהיה בכושר שיא, ויספק בדיוק אות סחורה כמו ביינום ולא את האתלטיות שלו וההגנה, ומייק בראון: מי נתן למאמן שנסחב ע"י לברון לfinals אי שם ב2007, לנגן על הפרנצ'ייז הגדול ביותר בתולדות הכדורסל?! כשיש לך קבוצת כוכבים גדולה ומאוד חכמה, בכל זאת צריך מישהו שינחה אותם בנתיב הישר, מין מוריניו של הכדורסל..

    • איציק 12/08/2012 ב - 13:14 #

      לא הבנתי, בראון מאמן את מיקל ג'ורדן???
      לא ידעתי שהוא עדיין משחק.
      אחי, חדשות מעניינות :-)

  22. ישראל ישראלי 12/08/2012 ב - 20:46 #

    אני מבין את התשוקה לקראת העונה החדשה לאחר עונה נפלאה ומאסיבית אבל חברה תנו להם לנשום הם עדיין עם המדליות על הצוואר

  23. חים מהשוק 13/08/2012 ב - 9:31 #

    זו רק ספקולציה אבל צריך לזכור שקובי הוא השחקן היחיד באן בי איי שאי אפשר לעשות לו טרייד..
    אולי עושים לו טרייד

  24. דניאל 13/08/2012 ב - 16:20 #

    בתור אוהד אורלנדו יש לי רגשות מעורבים ביחס לטרייד הזה.
    מצד אחד אורלנדו נפטרו מהווארד, שהיה בעייתי מאוד לאחרונה (הוביל לפיטוריו הבלתי מוצדקים של סטן ואן גנדי, המאמן) והיה מאוד לא יציב, ומצד שני אולנדו איבדו את הסנטר הטוב ביותר בליגה (הטוב ביותר בעולם, כנראה) לל"א לייקרס כבר פעם שנייה בהסטוריה (שאק היה הראשון) בשביל שום דבר. ממש כך. השנים הבאות של אורלנדו יהיו שנים של בנייה מחדש של הקבוצה, ואני בספק רב שבעונה הקרבה הם יגיעו לפלייאוף.

  25. דני 14/08/2012 ב - 9:55 #

    אם יש דבר שאני שונא יותר מהמכביסטים זה מכבי סטים שאוהדים את הלייקרס.

השאירו תגובה

מדיניות פרטיות